Santi-Shop
fruitlavandeplage
 /  / 
A A A

FAQ : FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

De meerderheid van de vragen vinden een antwoord in de rubrieken onder "Informatie" of in de voettekst (Over ons, Algemene voorwaarden, Wettelijke vermeldingen, Levering, Peetschap, Wetenswaardige links, Gebruikhints). Zij worden dus niet hieronder beschreven. Als u nergens antwoord op uw vraag vindt, aarzelt niet om met ons contact op te nemen.

Algemeen

Betaling

Kosten / BTW

Producten

Algemeen

Hoe een levering organiseren wanneer deze iemand voor de ontvangst benodigt en er enkel zelden iemand thuis is bij de bestemmer?

Er zijn verschillende mogelijke oplossingen:

  1. een ander adres voor de levering geven:
    • dat van een bekende die bijna altijd thuis is,
    • dat van het bedrijf waar de geadresseerde, een samenwonende of een bekende werkt op voorwaarde dat bedrijf, bestemmer en geadresseerde daarmee akkoord zijn,
    • dat, indien voorhanden in de omgeving van de geadresseerde, van een afzetplaats (bijv. "Parcel Shop") die behoort tot of samenwerkt met de voor de aflevering gekozen transporteur.
    • dat van een in de opvang van verzendingen gespecialiseerd depot. Bijvoorbeeld: Pack-up in Luxemburg, Lieferadresse Deutschland in Duitsland bij de Zwitserse grens. Best informeert zich de geadresseerde betreffende de mogelijkheden in zijn of haar omgeving.
  2. een leveringsmethode per post kiezen waarbij gewoonlijk, bij afwezigheid van de geadresseerde, een notitie wordt achtergelaten en het pakje voor een tijd op het postkantoor bewaard wordt.

^

Hoe functioneert de aankoopbonnen rekening?

Het bedrag op deze rekening kan op verschillende wijzen verhoogd worden: door peetschap, door terugbetaling(en) voor uw verjaardag(en), om het verschil tussen een uitgevoerde betaling en het verschuldigde bedrag te vereffenen.

Zodra u 2 betaalde bestellingen bij Santi-shop heeft wordt de waarde van de onverbruikte aankoopbonnen automatisch van uw bestelling (tot een bonnenbedrag van 50% van de waarde van de bestelde producten) afgetrokken. De waarde van uw aankoopbonnen kunt u vinden in "Mijn account".

^

Hoe kan ik een product vinden waarvan ik de code ken?

Als u de code kent, kent u tegelijkertijd de 2 eerste letters van het merk (enkel voor Biover heeft de code de letters BV). U gaat dan onder de rubriek „Merken“, klikt op het overeenstemmende merk en vervolgens op de titel van de derde kolom „Code“ om die te sorteren in toenemende volgorde zodanig dat u de code snel kunt lokaliseren.

^

Is het mogelijk om staaltjes te ontvangen van de producten die op Santi-shop te koop staan?

Het is niet mogelijk daar onze leveranciers geen staaltjes ter beschikking stellen.

^

Waarom moet ik mijn geboortedatum geven?

Uw geboortedatum maakt het ons mogelijk u bij uw verjaardag aanbiedingen op te zenden. Maar indien dit u stoort mag u een andere datum vermelden. Let wel op: het systeem zal u de toegang weigeren indien uit uw geboortedatum blijkt dat u 2 of 99 jaar oud bent. ;-)

^

Is het mogelijk een catalogus op papier te krijgen?

Santi-shop is een online winkel en heeft geen gedrukte catalogi. De indeling van de producten op de site en de zoekmachine maken het gemakkelijk producten te vinden.

^

Is het mogelijk om per post te bestellen?

Neen. De enige mogelijke bestellingswijze is de online bestelling zoals beschreven onder "Algemene voorwaarden".

^

Hoe maak ik een bestelling vergelijkbaar met een eerdere?

U opent "Mijn account" en klikt op de vorige bestelling die u wilt dupliceren. Aan de onderkant van de pagina "Bestelgegevens" klikt u op de knop "In mandje bijvoegen".

Zo hebt u de gekozen bestelling dupliceerd. Indien gewenst kunt u nog de hoeveelheden in de kolom “Aantal” aanpassen en/of nieuwe producten bij te voegen.

^

Hoe kan ik een mandje ter beschikking hebben die reeds de verschillende producten bevat die ik de laatste 12 maanden gekocht heb?

U gaat in 'Mijn account" op "Informatie over mijn Account"en klikt er op de laatste optie "Een sessiegebonden mandje ..." in het kader "Mijn Account".

Zo krijgt u een mandje met één eenheid van alle producten reeds door u besteld tijdens de laatste 12 maanden. U kunt nu verder inkopen of/en de hoeveelheden aanpassen vooraleer de andere bestelstappen uit te voeren.

^

Waarom wordt mijn telefoonnummer bij mijn inschrijving gevraagd?

Het eerste doel is de levering vergemakkelijken en te versnellen. Kurierdienst ondernemingen kunnen uw huis niet altijd vinden of er is geen bel bereikbaar. Kunnen ze u per telefoon contacteren dan krijgen ze de mogelijkheid uw bestelling te leveren.
Een telefoonnummer wordt ook door sommige douanen vereist om het uitklaren te versnellen.

Het tweede doel is om ons de mogelijkheid te bieden u, indien nodig, te contacteren.

In geen geval zal uw telefoonnummer gebruikt worden voor marketingdoeleinden of om verkocht te worden aan externe bedrijven.

^

We krijgen geen enkel mail van u. Wat doen?

Bij de inschrijving en bij bestellingen worden u automatisch e-mails toegezonden. Deze e-mails zouden u moeten bereiken binnen de 5 volgende minuten. Is dit niet het geval dan zijn de mogelijke oorzaken de volgende:

  1. Het e-mail adres die u ons heeft gegeven is niet correct. Verbetert u a.u.b. het niet-correcte e-mail adres in uw klantenaccount.
  2. De e-mail wordt door uw mail server geweigerd (Santi-shop wordt hiervan verwittigd).
  3. De e-mail wordt door uw e-mail programma in een "spam", "ongewenst" of andere box geplaatst. Kijkt u a.u.b. deze boxen na en (Santi-shop wordt hiervan niet verwittigd).
  4. De e-mail server van Santi-shop heeft een tijdelijk probleem. Santi-shop lost het probleem op en verstuurt opnieuw de e-mails die niet vertrokken zijn.
  5. Er is een tijdelijk probleem op internet

^

Betaling

Welke bankkaarten mag ik gebruiken?

We nemen alle Visa and MasterCard krediet en debiet kaarten aan, Europese en internationale. Dit geldt ook voor Electron (Visa) en Maestro (MasterCard) kaarten. Alle basische Franse nationale bankkaarten worden ook aangenomen, zelfs indien ze niet met Visa or Mastercard verbonden zijn.

^

Is het mogelijk met PayPal te betalen?

We bieden geen betalingen per Paypal aan omdat de vereiste kosten overdreven hoog zijn voor Luxemburgische handelaars. Maar er kan per bankkaart (zoals in bovenstaande vraag), per mobiele Digicash betaling of, voor de SEPA-landen (Europese Unie en enkele andere landen) per bankoverschrijving te betalen.

^

Wat is een SEPA betaling?

Een SEPA betaling is:

  • een overschrijving in euro (maximum 50.000 EUR)
  • waarbij de rekening van de opdrachtgever en de rekening van de begunstigde worden beheerd in een van de SEPA landen,
  • waarvan de rekening van de begunstigde in IBAN en BIC formaat is
  • en waarbij de overschrijving met gedeelde kosten (of SHA) gebeurt.

Lijst van de SEPA landen: Âlandseilanden, Azoren, België, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans Guyana, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, Ijsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira, Malta, Martinique, Mayotte, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint Barthelemy, Saint Martin, Saint Pierre en Miquelon, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

^

De bank meldt mij dat uw bankgegevens, IBAN en BIC, niet geldig zijn en weigert de overschrijving uit te voeren. Wat kan ik doen?

De bankgegevens van Santi-shop zijn correct. Een reden tot weigering van de uitvoering van de overschrijving zou een van de volgende kunnen zijn.
  • Er werd een fout gemaakt bij het invullen van de bankgegevens van Santi-shop. Wordt de bankoverschrijving online gedaan dan wordt best een copy/paste methode gebruikt.
  • Er werd een nationale overschrijvingsformulier of online-aanbod gekozen in plaats van een internationale. Gelieve de optie "internationale overschrijving" te kiezen.
  • De gebruikte bankrekening laat geen internationale overschrijvingen toe.
Indien geen van de 2 eerste mogelijkheden zich voordoet wordt best contact opgenomen met de betroffen bank.

^

Hoe een betaling stoppen indien ik al op het scherm PayPlug ben?

Dit is enkel mogelijk indien u nog niet op de oranje knop "PAY xxx" geklikt heeft.

CORRECTE HANDELSWIJZE. Om het PayPlug scherm correct te verlaten moet op de tekst "Cancel payment" in de bovenste rechterhoek geklikt worden.
U komt zo terug op de Santi-shop website die u zal aanbieden de betaling per kaart opnieuw te proberen, (eventueel) van betalingswijze te veranderen, of uw bestelling te annuleren.

VERKEERDE HANDELSWIJZE. Het PayPlug pagina verlaten door het tabblad van uw internetbrowser te sluiten. In dit geval blijft uw bestelling in afwachting op betaling, de bestelde producten zijn geblokkeerd, dus niet beschikbaar voor een andere bestelling, en u krijgt geen bevestigings-e-mail voor uw bestelling. Deze bestelling zal pas later door Santi-shop geannuleerd worden en een annulatie e-mail zal u toegestuurd worden.
U kunt de inhoud van uw mandje terugvinden door in "Mijn account" te gaan en daar in "Mijn drie laatste bestellingen".

^

What is the mobile Digicash payment ?

DigiCash biedt de mogelijkheid betalingen uit te voeren via uw mobiele telefoon (smartphone) of uw tablet onder het operatie systeem iOS of Android. Het bedrag wordt direct afgeboekt van uw zichtrekening. DigiCash combineert dus de bereikbaarheid van de mobiele apparatuur met het comfort van een rechtstreeks vanuit de zichtrekening uitgevoerde betaling, terwijl daarbij een beveiliging met bankniveau gegarandeerd wordt. Geen intermediaire rekening, noch kaart of nieuwe oplading. Gewoon de toepassing DigiCash aangeboden door uw bank downloaden. U kunt alle gedetailleerde informatie over deze betalingsmethode vinden op de website van Digicash alsook op het pagina Algemene voorwaarden van Santi-shop.

^

Hoe kan de factuur van een bestelling teruggevonden worden?

Santi-shop zendt u de dag waarop uw bestelling verzonden wordt de rekening van uw bestelling per e-mail in pdf formaat
Indien u deze e-mail verloren heeft kunt u altijd een factuur van om het even welke van uw bestellingen downloaden door u in uw account te begeven ("meldt u zich aan") en daar

  • te klikken op "Al mijn bestellingen bekijken" (rechts boven het eerste kadertje)
  • vervolgens op de knop "Bekijken" van de gewenste bestelling
  • en tenslotte op de knop "Factuur" onderaan de pagina
waarna u dan nog enkel hoeft het bestand op uw computer op te slaan.

^

Ik betaal niet graag per Internet. Is het mogelijk om een zending tegen vergoeding te gebruiken?

Nee. De betaling tegen vergoeding is niet mogelijk.

Indien deze voorgesteld wordt kunt U de bankoverschrijving (met gedeelde kosten) gebruiken welke geen kosten noch voor u noch voor Santi-shop levert, maar de leveringstermijn zal meestal verlengd worden bij 1 tot 3 dagen.

De betaling met krediet-kaart op Internet is ogenblikkelijk en volkomen zeker, want hij gaat direct door naar PayPlug net. U loopt een hoger risico bij gebruik van bankbiljetten (gevaar van valse biljetten) dan bij gebruik van een kredietkaart op een gesecuriseerde website zoals Santi-shop.

^

Mag ik per cheque betalen?

Betaling per cheque wordt niet aanvaard omdat de kosten zeer hoog zijn: de bank neemt inderdaad tussen 13 € en 15 € kosten daarvoor. Alle chequen die ons toekomen worden automatisch vernietigd.

Betaling met VISA of Mastercard krediet kaart of bankoverschrijving geven geen bijkomende kosten.

De betaling met een kredietkaart gebeurt onmiddellijk en uw bestelling wordt dan binnen de 24 uren weggezonden (indien alle bestelde producten in voorraad zijn).

De bankoverschrijving wordt door de banken in 2 tot 3 dagen verwezenlijkt, zodat uw bestelling pas even zoveel later zal mogen opgezonden worden.

^

Kosten / BTW

Indien ik voor een vennootschap bestel, mag ik de rekening op haar naam laten opstellen?

Ja. Het is voldoende alle inlichtingen te geven betreffende de maatschappij, met inbegrip van het BTW nummer dat we zullen verifiëren op de website VIES.

^

Zijn de bij de producten aangeduide prijzen op de site BTW-inbegrepen?

De bij de producten aangeduide prijzen op de site zijn BTW-inbegrepen behalve als u zich inlogt en BTW-verschuldigd bent(niet in Luxemburg wonend) of het bestemmingsadres buiten de EU ligt.

^

Onder welke omstandigheden ben ik geen BTW verschuldigd in Luxemburg?

Mogelijkheid 1. De producten worden naar een land buiten de Europese Gemeenschap verzonden.

Mogelijkheid 2. De klant is een onderneming van de Europese Gemeenschap (buiten Luxemburg), heeft haar BTW-nummer gegeven en laat zich factureren en leveren op haar adres.

^

Hoe kan ik mijn verzendingskosten verminderen?

Gedurende het bestellen worden de verschillende aangeboden verzendmogelijkheden volgens stijgende kosten aangegeven. Deze verzendingskosten worden door de transporteurs vastgelegd maar om uw kosten te verminderen hebt u twee opties:

  1. Het totaal bedrag van uw bestelling verhogen om van de korting op verzendkosten in functie van het aankoopbedrag (zie Levering") te kunnen genieten. In de loop van uw bestelling wordt u geïnformeerd over het gewicht dat nog aan uw bestelling mag bijgeoevgd worden zonder de verzendkosten te verhogen.
  2. Uw pakje laten leveren in een land waar de leveringskosten daar lager liggen indien de geadresseerde er voldoende dicht bij woont. Bijvoorbeeld voor een geadresseerde in Zwitserland nabij de Duitse grens het pakje in Duitsland laten leveren, of voor een geadresseerde in Frankrijk dicht bij de Luxemburgische, Belgische of Duitse grens, het pakje in één van deze landen laten leveren. Kent u niemand in het betroffen land aan wie het pakje te laten toesturen dan kunt u eventueel een "ParcelShop" van de pakketdienst onderneming of een in de opvang van verzendingen gespecialiseerd depot kiezen.

^

Ik woon buiten de EU (Europese Unie). Welke zijn de douane- en verzendingskosten?

Douanekosten zijn meest afhankelijk van het bedrag van de bestelling en van de producttypes. Daar elk land zijn eigen interne regels heeft, is de klant het best geplaatst om zich op internet of bij de lokale autoriteiten te informeren.
Voor Zwitserland biedt de Post website een volledig antwoord op deze vraag in het Frans, Duits, Engels en Italiaans.

De verzendkosten staan in detail op onze pagina Levering.

^

Producten

OUGD. Waarover gaat het?

De OUGD is de "Optimale Uiterste Gebruiksdatum" aangeduid op de producten, volgend op "Best te gebruiken vóór...", "Tenminste houdbaar tot einde..." of "Bij voorkeur te gebruiken vóór eind...".

Voor levensmiddelen, volgens verordening (UE) nr. 1169/2011, gaat het

  • hetzij om een datum van minimale houdbaarheid als voorafgegaan door de woorden „Ten minste houdbaar tot …” of „Ten minste houdbaar tot einde …”
  • hetzij om een datum van uiterste consumptie als voorafgegaan door de woorden „te gebruiken tot …”.

We geven u deze datum om u de mogelijkheid te bieden eventueel meerdere eenheden van een product te kopen zonder gevaar een "verouderd" product over te hebben. Natuurlijk ook om u betreffende de kwaliteit van onze producten gerust te stellen. Daarbij houdt u echter best in het oog dat deze datum eigenlijk geen UGD of "Uiterste Gebruiksdatum" is en dat talrijke producten nog lang na deze datum gebruikt mogen worden zonder risico voor de gezondheid.

Indien geen datum getoond wordt betekent het dat dit product er geen draagt. De aangeduide datum is de eerstkomende datum van de producten in voorraad. Het symbool ≥ (groter dan of gelijk aan) betekent dat bij aankoop van meerdere eenheden sommige van deze producten een latere OUGD kunnen hebben dan de aangeduide.

^

What betekent "Niet verzegeld product."?

Dit betekent dat de fabrikant bij het verpakken van dat product geen verzegelingssysteem heeft voorzien die zou toelaten een opening van dit product visueel vast te stellen. Dit is bijvoorbeeld het geval voor vele cosmetica.
Bijgevolg kunnen we, om redenen van hygiëne, veiligheid en ethiek, de terugname van niet verzegelde producten niet aanvaarden volgens het herroepingsrecht of om enig andere reden, behalve indien het originele verzendingspakje van Santi-shop noch geopend noch beschadigd werd.

^

Kan men een allergische reactie hebben op producten die bio of BDIH gewaarborgd zijn?

Ja.

Allergie is een persoonlijke gevoeligheid voor bepaalde producten : of deze natuurlijk,biologisch of BDIH gecertificeerd zijn speelt niet noodzakelijk een rol.
Zeer gevoelige mensen kunnen soms zeer sterke, zelfs dodelijke, allergische reacties hebben

Indien u een neiging tot allergieën hebt, en een nieuw verzorgingsproduct wenst te proberen, test U dit product beter eerst door een kleine hoeveelheid ervan op het binnenste van uw polsgewricht of van uw elleboog in te wrijven en kijkt of er een huidreactie opkomt. Is dat niet het geval dan is er een grote kans dat u niet allergisch bent aan dit product.

Voor voedingsallergieën is het wel moeilijker om het schuldige voedingsmiddel terug te vinden omdat deze allergieën niet bij het eerste contact met het voedingsmiddel opkomen

Hebt u een allergische reactie voor een verzorgingsproduct X dan bent u waarschiinlijk enkel allergisch aan bepaalde componenten van dit product en de INCI lijst op de verpakking zal de allergoloog helpen om de component(en) te vinden waaraan u allergisch bent. Hebt u geen allergische reactie voor een product Y, kunt u de INCI-samenstellingen van beide producten vergelijken en naar de componenten van product X zoeken die niet bij product Y terug te vinden zijn. De schuldige component(en) zit(ten) er hoogst waarschijnlijk tussen.

^

Waarom wordt aan zwangere vrouwen afgeraden moedermaceraten met hormonale werking in te nemen?

Moedermaceraten met hormonale werking worden aan zwangere vrouwen vooral als voorzichtigheidsmaatregel afgeraden omdat sommige een ongewenste invloed zouden kunnen uitoefenen op hun hormonaal systeem.

Framboos moedermaceraat heeft bijvoorbeeld een antispasmodische invloed op de baarmoeder; dit moedermaceraat wordt aangeraden een paar dagen voor de bevalling om deze te vergemakkelijken.

^

Moet ik het innemen van Rode Bosbes geconcentreerd maceraat stoppen gedurende de menstruatie periode?

Neen. U kunt zonder gevaar de behandeling doorvolgen.

^

Moet ik ophouden met het nemen van de (anticonceptie)pil indien ik gemmotherapie geconcentreerd maceraten wil gebruiken?

NEEN.

U kunt zonder gevaar tegelijk gebruik maken van de pil en geconcentreerd maceraten (zelfs die met hormonaal effect). Er werden tot nu toe noch positieve noch negatieve wisselwerkingen tussen deze producten opgemerkt. Wel wordt altijd aangeraden een geconcentreerd maceraat ver van een allopathisch geneesmiddel, bijv. de pil, in te nemen (minstens een uur interval ).

^